Εν η κουλτούρα τους που φταίει

Τι μας λένε ενίοτε οι σκληροπυρηνικοί θιασώτες της ρεαλ πολιτίκ θεωρίας των διεθνών σχέσεων; Ότι τα προβλήματα της περιοχής έχουν να κάνουν με θρησκευτικές διαφορές που είναι βαθειά ριζωμένες στην κουλτούρα των λαών της περιοχής. Αντίφαση δηλαδή της ίδιας τους της θεωρίας αφού αδυνατούν να ονοματίσουν τα συμφέροντα και τις σχέσεις εξουσίας που υφίστανται και από που δημιουργήθηκαν. Δεν ήταν για παράδειγμα η έμπνευση και υλοποίηση του Ιράκ “δυτική λύση”; Με το σκεπτικό ότι οι ταυτότητες και οι θρησκείες φταίνε για τα προβλήματα των λαών, οι Βέλγοι δεν είχαν καμιά ανάμειξη στην γενοκτονία στην Ρουάντα αφού οι Χούτους και οι Τούτσις είχαν αβυσσαλέο μίσος μεταξύ τους απ’ τα πανάρχαια χρόνια. Όμως η αντίφατική τους ρητορεία ενδεικνύει και το γεγονός ότι συνειδητά προσπαθούν να παραπλανήσουν, σε μια αλλοπρόσαλλη προσπάθεια να υιοθετήσουν με κάθε τρόπο τις Αμερικανικές θέσεις για την περιοχή. Σαν μέρος αυτής της “επιστημονικότατης” συλλογιστικής εγώ θα προτείνω την ανάγνωση μιας άλλης ιστορικής περιόδου με τα θεωρητικά εργαλεία που τέθηκαν πιο πάνω.

Αντίστοιχα,

Το ερώτημα αν ο πόλεμος της Τροίας είχε να κάνει με οικονομικές διαφορές και μια πάλη για την κυριαρχία φυσικών και άλλων πόρων δεν δύναται να είναι σωστή εαν δεν καταλάβουμε τα βαθύτερα και σημαντικότερα ερωτήματα.

Γιατί ο Πάρης απήγαγε την ωραία Ελένη, ήταν πράγματι η ωραιότερη γυναίκα της αρχαιότητας;

Ποιά ήταν η πρώτη αντίδραση του Μενέλαου;

Τι ανάγκασε τον Αγαμέμνωνα να πάει ως την Τροία για την ωραία Ελένη, μήπως την ήθελε κρυφά;

Μήπως ο λόγος του ιστορικού τέλους της Τροίας ήταν η ζήλια των Τρωάδων γυναικών που τις οδήγησε στο σαμποτάρισμα του πολέμου;

Ήταν το χρυσό μήλο της Έριδος προβοκάτσια;

Γιατί ο Δίας δεν έλυσε το θέμα επι τόπου και νεκάτωσε περισσότερο τα πράγματα;

Αυτά τα ερωτήματα κατά την γνώμη μου, βάση της ρεαλιστικής σχολής διεθνών σχέσεων κρύβουν καίριας σημασίας απαντήσεις για να μπορέσουμε να διαβάσουμε το όλο σκηνικό.

ΥΓ: Υπάρχουν βέβαια και άλλοι τρόποι να σκοτώσει κάποιος μη βάρβαρος. Ο ένας είναι να ρίξει βόμβες σε νοσοκομεία εαν είναι εκτός της χώρας του. Εαν είναι εντός, ο αποκλεισμός μεγάλης μερίδας του πληθυσμού σε στέγη, ιατρική περίθαλψη, εργατικά δικαιώματα ακόμη και στοιχειώδη πολιτικά δικαιώματα. Η αργή δολοφονία είναι ιδίωμα των πολιτισμένων, οι βάρβαροι σκοτώνουν γρήγορα με ένα μαχαίρι στο λαιμό… εκτός και αν είναι από αέρος ή πυρηνικά, εκεί οι πολιτισμένοι σκοτώνουν μαζικά και γρήγορα.

ΥΓ2: Σε αυτή την εξόφθαλμη περίπτωση ακόμη και αστικά μέσα ενημέρωσης παραδέχονται ότι οι τζιχαντιστές είναι δημιούργημα της Δύσης, αλλά από λάθος. Οι τζιχατιστές όμως δεν είναι απλά δημιούργημα της Δύσης από λάθος. Οποιαδήποτε ανάλυση της περιοχής δεν εμπεριέχει αναγνώριση και ανάλυση των ενδοιμπεριαλιστικών συγκρούσεων [όπως και μια ιστορική αναδρομή αυτών] με αφορμή την Ενέργεια και συνεπώς τον έλεγχο πλουτοπαραγωγικών πηγών και πετρελαίων, proxy-wars μεταξύ ΗΠΑ-ΕΣΣΔ και ανάλυση των αντικειμενικών ιστορικοκοινωνικών συνθηκών στοχεύει στην παραπληροφόρηση. Δεν είναι οι ιδέες (π.χ. θρησκείες) που κινούν την ιστορία, είναι η ιστορία που κινεί και δημιουργεί τις ιδέες. [Το κοινωνικό είναι καθορίζει την συνείδηση, όχι το αντίστροφο, Όπως ένα άτομο δεν το κρίνουμε από την ιδέα που έχει για τον εαυτό του, έτσι και μια εποχή ανατροπής δεν μπορούμε να την κρίνομαι από τη συνείδηση που έχει για τον εαυτό της ίσα-ίσα αυτή τη συνείδηση πρέπει να την εξηγήσουμε με τις αντιφάσεις της υλικής ζωής].

ΥΓ3: Στην αρχική φωτογραφία ο νυν θιασώτης της επιθετικής πολιτικής ενάντια στην ISIS ρεπουπλικανός John McCain, μαζί με τους [κατ’ αυτόν] πρώην συμμάχους και νυν εχθρούς της ελευθερίας, μαχητές της ISIS. Η φωτο από μόνη δεν είναι απόδειξη για κάτι, αλλά συμβολίζει την κατάσταση και το ιστορικόπολιτικό υπόβαθρο: ότι το ΝΑΤΟ έρχεται τώρα να ”καθαρίσει” αυτό που το ίδιο έσπειρε και όπλισε, όπως και με την Αλ Κάιντα. Δικά τους παιδιά οι φονταμενταλιστές τζιχαντιστές.

 

Weapons of Class Destruction (WCD)

WCD - (όπλα για την καταστροφή των τάξεων) παραδοσιακοί και κανούργοι τρόποι αποδόμησης του κόσμου του κεφαλαίου και των μορφών εκμεταλλευσης και εξουσίας που δημιουργά και αναπαράγει

Be first to comment